My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.
My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.

رقابت‌های جهانی بازیسازان دانشجویی با رنگ و بوی ایرانی


قریب به دو هفته‌ی گذشته (جمعه 30 آبان 1393) دومین دوره‌ی رقابت‌های بازی‌سازی در 24 ساعت! با موضوع "نماد صلح" بین حدودا 540 عضو و 111 گروه شرکت‌کننده برگزار شد که در طول این مدت 56 بازی از سوی شرکت‌کنندگان ارائه و در سایت مسابقه برای دانلود قرار داده شدند. در ادامه مختصری بر این رویداد مهیج و جالب توجه به‌همراه معرفی اثر خودم مروری خواهیم داشت... 
بلاخره فرصتی پیش اومد تا بتونم یه گزارش مختصر از این رویداد جالب و مهیج بازی‌سازی در 24 ساعت! که جاش هم واقعا خالی بود به دوستان علاقمندم ارائه کنم.
این سری از رقابت‌ها برای اولین‌بار (جمعه 26 مهرماه 1392) به همت دوست عزیز، مهندس "حمزه آزاد" که فوق‌العاده فعال و کوشا در عرصه‌ی بازی‌سازی هم هستند، برگزار شد و دست‌آورد آن ارائه‌ی 62 بازی بود.
امسال (1393) کیفیت و سطح آثار ارسال شده و همچنین کیفیت برگزاری نسبت به دوره‌ی گذشته بهتر به نظر می‌رسیدند ولیکن با توجه به تعداد بیشتر گروه‌ها و شرکت‌کنندگان از نظر تعداد بازی‌های ارسال شده، کمتر بود. زمان برگزاری رقابت که از پنجشنبه ساعت حدودا 11 صبح آغاز شده بود و تا روز بعد در همان ساعت ادامه داشت؛ بخصوص برای ما ایرانی‌ها زمان مناسبی بود.
دراین رقابت، ابتدا شرکت‌کننده‌ها در سایت ثبت‌نام شده بودند و تحت یک تیم که یا خود تشکیل داده و یا عضو تیم‌های دیگر شده بودند؛ به رقابت پرداختند که تمامی مراحل آن هم رایگان بود. در گام بعدی سایت در موعد مقرر باز و تصویری با چند پرنده و شاخه زیتون "نماد صلح" بعنوان موضوع مسابقه از سوی مجریان آن به شرکت‌کننده‌ها اعلام شد که در مدت 24 ساعت هر تیم با یک بازی البته با تولید محتوای مناسب به رقابت پرداختند.
بازی‌ها در چهار دسته‌ی کامپیوتری، تحت وب، تحت موبایل و تبلت و سایر رسانه‌ها مثل کنسول‌های بازی، طبقه‌بندی شده بودند و هر تیم به سلیقه و البته باتوجه به مهارت‌های فنی خود در یک کدام از دسته‌ها شرکت کردند.
بنده خودم هم به تنهایی یک تیم تشکیل داده بودم و با ابزارهایی که بلد بودم یک بازی بسیار سطحی از لحاظ فنی و کمی ناقص ارائه کردم که در انتهای مطلب قابل مشاهده است. اما با توجه به بازخورد دوستان از بازی، موضوع و نوع ابزارهایی که استفاده کرده بودم جالب توجه بوده است. البته دست تنها  و اون هم تو 24 ساعت بهتر از این هم انتظار نمی‌رفت! ابزارهایی مثل فوتوشاپ، ویژوال استدیو 12، سی شارپ، اکسپرشن بِلِند و WPF که از آن‌ها استفاده کرده بودم در مقابل ابزارهای قدرتمندی مثل موتورهای بازیسازی چیزی به حساب نمی‌آیند.
در هر حال، این قبیل رقابت‌ها، تشویق‌ها و فعالیت‌ها و از همه مهم‌تر ساماندهی و جمع شدن علاقمندان در این حوزه نشان می‌دهد که باید دیر یا زود خودمان را به این قافله‌ی جهانی برسانیم و البته کشورهای در حال توسعه از جمله ایران که چون نهال نوپا و طفل صغیری در این میان است باید راه‌کارهایی مانند تاسیس مدارس و دانشگاه‌های بازیسازی بصورت دولتی یا خصوصی همانند سایر رشته‌ها در اقسام نقاط کشور پهناورمان درنظر بگیرند تا نیروهای علاقمند بتوانند با کشف استعداد خود و آموزش‌های کم هزینه با کمک نهادهای امر، برای کشور علاوه بر سودآوری (که عمدتا متکی به نفت هستیم) و ایجاد فرصت‌های شغلی، به اقتدار و فرهنگ ایرانی و اسلامی هم در این زمینه کمک کنند.
لازم به ذکر است که بازیساران مستقل (indie game developers) افراد یا تیم‌های کوچکی هستند که به نهادهای مالی و حامی خاصی وابسته نبوده و تنها به ذوق، خلاقیت و ابزارهای موجود متکی‌اند. این موج حدودا از سال 2005 میلادی عمدتا به دلیل ایجاد ابزارهای جدید و گسترش دانش اینترنتی آغاز شد.

دسترسی سریع و ارجاع‌ها:
نظرات 1 + ارسال نظر
انجام میدم دوشنبه 17 آذر 1393 ساعت 03:00 http://www.anjammidam.com

سلام

دوست عزیز وب سایت انجام میدم ،اولین فروشگاه خدمات آنلاین کشوره!!!
هیچ کالایی خرید و فروش نمیشه ،بلکه میتونید خدمات خود را برای فروش بذارید و یا از خدمات دیگران استفاده کنید.

اگه از وب سایت بازدید کنید کلی ایده برای کسب درآمد میگیرید و متوجه میشید خیلی کاره برای فروش میتونید ثبت کنید.


http://www.anjammidam.com

من هم سلام

ممنون که به این مطلب سر زدین! سایتتون رو دیدم و نحوه شکل گیری و هدف وغیره رو خوندم؛ براتون آرزوی کامیابی و موفقیت دارم. اما یه سوال؟ کاری که شما کردید با سایر رقبا و سایتهایی مثل کاریابیها و فری لنسرها چه تفاوتی داره ضمن اینکه من به شخصه ازشون نتونستم استفاده کنم چون پولیه! آخه یه جوونی مثل من که آه در بساط نداره تا با ناله سودا کنه! چطور میتونه استارت کنه وقتیکه نه پول داره و نه رزومه و نه نمره مثبت و این جور چیزا! تازه اینترنتی کار کردن هم یه کم ریسکه و مشکلات خاص خودشو داره!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد