My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.
My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.

پنجمین سال برنامه موفق پایش


اول از همه این عید بزرگ و نیمه شعبان، ولادت بابرکت مهدی موعود رو به همه شیعیان و مظلومین جهان تبریک میگم. امشب از برنامه پایش شبکه یک سیما که حدود ساعت 23 تا 1 بامداد پخش شد واقعا لذت بردم. بمناسبت این روز عزیز این شیرینی رو هم ب اشتراک میگذارم...  ابتدا عرض کنم که چرا باید چنین برنامه های مفیدی موقعی پخش بشه که تعداد کمی میتونن استفاده کنن و تکرار هم نداره در شرایطی که خیلیها هم به چنین برنامه هایی اهمیت نمیدن و به مسائل غیر جدی و بیشتر هم طنز و سرگرمی میل دارن؟!...بگذریم. از معدود برنامه ها اونم از معدود قسمتهای برنامه پایش بود که واقعا حیفه دیده نشه:)

جناب دکتر رضایی اولین مهمان برنامه بودند و از مهمترین صحبتها طرح برنامه 313 مرکز فعال در کشور به دولت برای فعال کردن چرخ تولید و اقتصاد جهادی و مقاومتی مطرح شد.

سوال برنامه پایش در این قسمت هم به این موضوع مرتبط میشد که برای تکرار پیروزیهای دفاع مقدس در عرصه اقتصادی داشتن کدامیک ضروریتر است؟  1-جهادگران پرانگیزه اقتصادی 2-فرماندهان اقتصادی کارامد 3-برنامه های اقتصادی دقیق که در مجموع گزینه 2 که منطقی تر هم به نظر میرسید رای بیشتری داده شد.

مهمان بعدی جناب دکتر منوچهر منطقی در مورد تکنولوژی و پیگیری ساخت هواپیمای بومی پهن پیکر (دو ردیفه 152 نفری)  صحبت کردند و اینکه ضرورت تولید و بخشهای واردات کمک به دانش فنی چگونه هست. اول اینکه در جهان به لحاظ دانش هوا و فضا دوازدهم هستیم و در منطقه اول، ثانیا کشورهای منطقه مثل ترکیه، قزاقستان، پاکستان، چین و... وارد این حوزه شدند و اینکه این دانش هایتک و گسترده که شامل تمام علوم هست به خودروسازی و در آینده شاید خودروسازی به هواپیماسازی کمک کند.

آخرین مهمان نازنین و حماسه آفرین که انرژی و انگیزه به آدم میداد آقای محمود زارع بیدکی 66 ساله همراه فرزندشون از یزد بودند. و با این پلن که با 10 میلیون سرمایه در عرض 1 سال 100 میلیون ایجاد ثروت کردند. و راهنمایی به سوالات مردمی در مورد کشاورزی و محصولات زراعی داشتند.

در خلال برنامه هم یک مستند کوتاه داشتند و جالب بود که در گذشته هر کشاورز غذای 15 نفر رو تامین میکرده ولی امروزه بارشون سنگین تره و این در حدود 155 نفره البته ظاهرا تو آمریکا بود البته با وجود تکنولوژی و ابزارآلات اما باز هم مسئولیت سنگینی هست. من فکر میکنم زایایی و تولید ثروت، اینکه از هیچ تولید میکنیم مربوط به این کار زیربنایی ساده تر از فناوریهای هایتک یعنی کشاورزی و دامپروری هست که واقعا باید براش برنامه ریزی و فکر اساسی در سطح خرد و کلان و دولتی و مردمی بشه که میتونه خیلی خیلی به اقتصادها کمک کنه (یه جمله هست که میگه اگه بتونی غذا رو کنترل کنی میتونی مردم رو هم کنترل کنی، در ضمن بحث ذخایر آب شیرین هم موضوع مهم جهانی هست که این پازلها رو کنار هم بگذاریم میفهمیم که در آینده چه چیزی مهمتر میشه).

از قهرمانان هفته هم نظر سنجی شد که مدیر مدرسه بخاطر اهدای کلیه به دانش آموز بعنوان قهرمان هفته انتخاب شد.

داشتم به این فکر میکردم که هنوز گم نشدن و دوروبرمون پیدا میشن خیلی از آدمهای خوبی که مفیدند و دارن جهادی کار میکنن برای مملکتشون و هنوز کشورمون رو یک تنه دارن سرپا نگه میدارن... به همشون افتخار میکنم و خداقوت میگم، از برنامه پایش هم ممنون که اطلاع رسانی میکنه، انشالله که ما هم یاد بگیریم و مفید واقع بشیم.


ممنون از توجهتون.

به امید ظهورش اللهم عجل لولیک الفرج.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد