My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.
My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.

زن بودن، آلت دست نبودن؛ بودن و نبودن مسئله این است!


شخصیت والای زن، جایگاه مادر، نقطه کانونی و امن خانواده، حقوق زنان، نقش و حضور زنان در اجتماع و... مفاهیم ارزشی هستند که عمدتا به انحطاط کشانیده میشود و با تبلیغات کور و کر کننده، لباس دلفریب دروغینی به آن میپوشانند. 

امروزه هم از کشورهای توسعه یافته و چشم و دل سیر جهان، خبرها و آمارهای عجیب و غریب سوء استفاده بویژه از زنان و کودکان بیشتر و بیشتر منتشر میشود.
به نام جنبش آزادی زنان، انقلاب جنسی، رسمیت همجنسگرایی، قانونمند کردن ارتباط جنسی با محارم، هر روز در دنیای مدرنیته مفاهیم به ظاهر مدرنی ساخته میشود در حالیکه این همان جاهلیت و تحجری است که تنها ظاهری مدرن به خود گرفته است. زیبایی های لباس، پوشش و شخصیت زن امروزی جای خود را به زیبایی تن و برهنگی او میدهد و به عرصه رقابتهای جذابیت او مبدل میشود. بعنوان یکی از نمونه ها بد نیست صحبتهای مدونا لوئیس (خواننده برتر 2016 آمریکا) یا شلی لوبن (موسس صلیب صورتی) رو هم بشنوید.

حجم پتابایتی تولید محتوای پورن، درآمد چند بیلیون دلاری این صنعت، قاچاق جنسی، خودکشی بین پورن استارها، جنبش هایی مثل "منم همینطور"، آمار رو به رشد ولادتهای نامشروع، سوء استفاده های سیاسی از زنان، خشونت و سوء استفاده از جنس زن برای تبلیغات (شیء انگاری)، لولیتا، فروش بیشتر با دستمزد کمتر، آمار بالای زن سرپرست خانواده، تجارت زنان و کودکان، برده داری های مدرن و... پیامدهای جهان مدرن بشر امروزی است. سایر آمارها و تحقیقات هم به عهده خواننده.

عده ای هم به تساوی بین زن و مرد قائلند ولی اشکالش این هست که تساوی، بین جنسهای یکسان معنا پیدا میکند نه وقتی تفاوتهای ذاتی بین آنها وجود دارد. مثلا باید پوششها یکسان باشند ولی چرا در دنیا امروز، لباسهای زنان کمتر و کوتاه تر از مردان هست؟ چرا لوازم آرایش صنعتی بزرگ برای بانوان است؟ چرا زنان برای قهرمانی در کشتی و وزنه برداری و... با مردان رقابت نمیکنند؟ چرا سربازی و خط مقدم جنگ نمیروند؟ چرا در معادن و مشاغل سخت مشغول نمیشوند؟ و امثالهم.

امروز شیوه ها هم بروز و جدید میشوند و به اسم تجددگرایی و تخطئه حجاب، عفاف، غیرت و سنتگرایی کلاه گشادی بر سر زنان میکنند. بعنوان نمونه همباشی یا ازدواج سفید (سیاه بختی) اصطلاح قشنگ و فریبنده ای که در واقع آشکارا حقوق زن را تضییع میکند. متاسفانه بوقچی ها، جریانهای معاند و لاشخورهای سیاسی هم تنور چنین تفکراتی به ظاهر قشنگ را شلعه ورتر میکنند. تغییر خوب است و سنتهای غلط را میشود عوض کرد اما غرایز انسان از هزاران سال پیش تاکنون تغییر کرده؟! نیاز به آب و غذا، سرپناه، پوشش، غریزه جنسی و... تغییر کرده؟!

غالبا در جوامع بشری، جریانهای مخلی وجود داشته، دارند و خواهند داشت که بقایی انگلی دارند. از جمله این جریانهای لیبرال سرمایه دار غربگرای داخلی که عمدتا وام گرفته از جریانهای غربی دیکتاتور، استعمارگر، استثمارگر، منحط و به بن بست رسیده در ابعاد حقوق بی بشری است که ارزشها و دستاوردهای یک ملت را نشانه رفته و میپوشانند.

شیطنتهایی ظریف، از جمله نشان دادن چهره های علمی و ورزشی موفق بدون حجاب و بوق کردن آنها القا میکنند که حجاب و طبیعتا دین اسلام مانع پیشرفتهای زنان در ابعاد مختلف است. این در حالیست که برای سایر افراد موفق بویژه زنان محجب به آن اندازه بوقهایشان را به صدا در نمیاورند بلکه آنها را تخطئه هم میکنند. این هم زیر مجموعه ای از فعالیتهاست که در صدد جابجایی ارزش و ضد ارزشهاست. چنین دوگانگی هایی نشان میدهد که ساحت علم و شخصیت افراد بویژه زنان برایشان در واقع ارزشی ندارد چون منافعشان را در آن نمیبینند.

برای مثال از مریم میرزاخانی بعنوان دستاویزی برای مقاصد خود، تقدیر و تبلیغ کردند اما از نوابغ محجبه ای مثل مریم کوچکی نژادها، مریم اسلامی ها، سهیلا سامی ها، کبری غیاثی ها، بهناز حیدری چی ها، تاهانی عامرها، مادران غیور شهدا، فاطمه اسدی ها (شیرزنی که برای نجات خانواده اش توسط منافقین شکنجه و شهید شد) تقدیر و تبلیغ نشد. میشود مسلمان بود، مذهبی بود، محجب بود، با حیا بود اما در اجتماع کرامت داشت و موفق هم بود.


مسلمانان جهان در ابعاد مختلف بشری بویژه حقوق زنان از سیستمهای ظالم سرمایه داری امروز طلبکارند. در شرع مقدس اسلام نه تنها به زن نگاه ارزشمندی شده بلکه سطح کاملی هم از حقوق او ارائه میدهد.

آرزو این هست از شخصیتهای برجسته و والای نمود زن در عالم هستی مانند حضرت زهرا، حضرت زینب، حضرت معصومه و سایر بانوان اسوه، چنان الگو سازی و تبلیغ شود تا بشر کنونی متوجه ارزش، شخصیت، شان و مقام واقعی زنان بشود.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد