My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.
My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.

معرفی دو ابزار سودمند برای ویرایش متون فارسی و مرجع‌دهی در آفیس وُرد


هم‌اکنون در عصر غریبی زندگی می‌کنیم که ابزارها و نرم‌افزارهای مختلفی ما را درخود غوطه‌ور کرده است و با سرعت و کارایی بیشتر و ارزان‌تر در حال توسعه و رشد هستند. فقط کافیه ما اون‌ها رو بشناسیم و متناسب با کارهامون انتخابشون کنیم و یادبگیریم که چطوری ازشون استفاده کنیم.

در ادامه‌ی مطلب دو ابزار بسیار سودمند برای نوشتن مطالب در نرم‌افزار وُرد معرفی می‌کنم که در وقتمون صرفه‌جویی می‌کنه ضمن اینکه نوشتن مطالب فارسی با کاهش اشتباهات، براحتی میسر می‌شه...


قدیما برای تایپ از ماشین تایپ استفاده می‌کردن که خیلی سر و صدا داشت و اشتباهات تایپی هم که دیگه فاجعه بود! الان هر کسی میتونه یه تایپست حرفه‌ای باشه حتی تو خونه! آفیس وُرد که معرف حضور همه هست. کار نوشتن و تایپ و تصحیح رو مثل آب خوردن کرده! ولی برای زبان فارسی چندان هوشمند هم عمل نمی‌کنه.

دیگه خیالتون از بابت تایپ و فارسی‌نویسی تو آفیس Word راحت. با خیال راحت هر چی دل تنگت میخواد بنویس! بدون اینکه نگران باشی با مشقت، غلط‌های املائی، نگارشی و غیره رو با بازبینی‌های مکرر و خسته کننده پیدا کنی. دیگه لازم نیست متن‌تون رو بدید براتون اصلاح کنن. چون افزونه‌ای هست اگه نصبش کنید، توی Word ظاهر میشه و غلط‌یابی املایی، تکمیل خودکار کلمات، اصلاح علائم نگارشی، استانداردسازی و اصلاح نویسه‌های فارسی، پیش‌پردازش املایی متن، تبدیل پینگلیش، تبدیل اعداد، تبدیل تاریخ رو براحتی با کمکش انجام میدید. بله اسم این نرم‌افزار بومی و رایگان ویراستیار هست.


یه نرم‌افزار کمی حرفه‌ای‌تر هم بنام EndNote هست که کار ارجاعات به مراجع رو در نوشته‌هامون خیلی خیلی راحت‌تر کرده ضمن اینکه امکاناتی از جمله دسته‌بندی ارجاعات همراه با فایل‌های پیوستی، انواع و اقسام قالب‌های استاندارد مرجع نویسی و غیره داره که معمولا دانشجوها و پژوهشگرها و اساتید با اون آشنایی دارن.



امیدوارم همیشه از نوشتن لذت ببرید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد