My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.
My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.

کاهش رنگ تصویر جهت بکارگیری در تابلوفرش


یکی از دوستانم بنام آقای امانپور در طول  تحصیلات کاردانی (86-88) ایده‌ای درمورد نرم‌افزاری برای کاهش رنگ در تابلوفرش داشت.

به این صورت که عکس دیجیتال (شامل میلیون‌ها رنگ) را به عنوان طرح و نقشه‌ی تابلوفرش انتخاب کرده و تعداد رنگ دلخواه کاربر هم گرفته شده و در نهایت خروجی تصویری با همان تعداد رنگ دلخواه کاهش یافته خواهیم داشت. بنابراین نسخه‌ی ابتدایی با VB 6.0 سال 87 و نسخه نهایی را با C#.NET GDI+ سال 88 توسعه دادم.

البته ما در همان سالهای 87-88 برنامه را به چند شرکت فرش و تابلوفرش در سطح شهر مشهد ارائه کردیم که نهایتا به نتیجه‌ی مناسبی نرسید. از جمله شرکت طوبی کارپت (مشهد - بلوار معلم) با مدیریت آقای خراسانی و برنامه‌نویسی مهندس پیام گواهی که باتوجه به امتحانات، کنکور و... در آن سالها این ارتباطات ادامه پیدا نکرد. در حال حاضر سایت مربوط به این نرم‌افزار تقریبا کامل رو با آدرس شرکت استاد فرش پیدا کردم که در آن زمان با VC++ توسعه داده شده بود.

در این سالهای اخیر قصد داشتم تا نسخه‌ای با WPF توسعه دهم اما از نظر ارزش مادی و صرف زمان توجیهی نداشت.


دانلود فیلم با حجم 10 مگابایت حدود 5 دقیقه از نحوه کار برنامه.

دانلود برنامه اجرایی نسخه VB 6.0 با حجم 219 کیلوبایت.

دانلود برنامه اجرایی نسخه C# .NET GDI+ با حجم 155 کیلوبایت.

در صورت تمایل سورس کد برنامه ها نیز در اختیار قرار خواهند گرفت.


موفق و پاینده باشید.

نظرات 9 + ارسال نظر
رضا یکشنبه 10 آذر 1398 ساعت 20:10

سلام اگر براتون زحمتی نداره سورس باز برنامه تغییر اندازه تعداد و رنگ عکس بهمراه کامپوننت و کتابخانه های مرتبط باهاش رو بزبان vb6 برام ارسال کنید میخوام توی یه برنامم اگر بشه ازش استفاده کنم ممنون میشم اینم ایمیلم ar_s20@yahoo.com

زهره دوشنبه 26 تیر 1396 ساعت 23:44

سلام
ببخشید اقادکتر من موضوع سمینارم درباره کوانتیزه کردن رنگ تصویر باالگوریتم جمعیت گرا هست انگلیسی (Color Image Quantization using Population-based Algorithms)
الان خواستم ازشما بپرسم شما سمینار یا پایانامه یامقاله فارسی درباره این موضوع دارید؟ یاسایت یاکانالی سراغ دارید؟
ممنون میشم در ایمیلم جوابم بدید
z.zakeriyan69@yahoo.com

سلام، بنده دکتر نیستم.
این لینک مقالمون هست که شاید برای شروع کمک خوبی باشه:
https://www.civilica.com/Paper-CITCONF03-CITCONF03_152.html

وحید شنبه 27 خرداد 1396 ساعت 00:14

سلام مهندس دستت درد نکنه مشکل دوستم حل شد عالی بود کارت مرسی

محسن سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 21:20

سلام مهندس عزیز
من درست با هدف اصلی کارتون آشنا نشدم
آیا لینک زیر هدف شما رو تامین می کنه (و کد شما حدود همین روال رو طی می کنه) :
http://stackoverflow.com/a/20715062
موفق باشید

درود برشما، بله همین طور هست و برای انجام چنین هدفی مقالات و کارهای زیادی مطرح شده است. من هم به شیوه خودم عمل کردم و این کار رو انجام دادم که خیلی هم در زمان خودش علمی نبوده:)

شاد باشید و پاینده.

خدایی سه‌شنبه 4 فروردین 1394 ساعت 11:27

سلام دوست عزیز
خسته نباشید
من دانشجوی کامپیوتر هستم و دارم روی پروژه ای مشابه پروژه شما کار میکنم، کل برنامه رو نمیخوام، فقط میخواستم اگه امکانش باشه در خصوص الگوریتمی که استفاده کردین برا کاهش رنگ منو راهنمایی بفرمایین.
با تشکر

باسلام

الگوریتم برنامه ای که قبلا (در این پست) نوشتم خیلی پایه علمی ندارد و تنها ترکیبی موزون از چند الگوریتم ساده دیگری است که به وفور در اینترنت پیدا میشود! و مسلما نتیجه خیلی مطلوبی هم ندارد! پیشنهاد میکنم مقالات دکتر پاپامارکوس رو سرچ کنید که برنامه اجرایی خودشو هم قرار داده و میتونید نتیجه کارو با اون مقایسه کنید:

Color Reduction for Complex Document Images

Nikos Nikolaou, Nikos Papamarkos
Image Processing and Multimedia Laboratory, Department of Electrical and Computer
Engineering, Democritus University of Thrace, 67100 Xanthi, Greece

در مورد الگوریتمی که خواسته بودید هم میتونم اینگونه خلاصه کنم که:
دو مرحله دارد؛ اول تعدادی رنگ (دلخواه) بصورت تصادفی و یکنواخت از خود تصویر (وفقی) نمونه برداری میشود با این شرایط که یکی از رنگها با بیشترین تعداد تکرار و دیگری با کمترین تعداد تکرار (رنگ محبوب و رنگ منفور تصویر) وباقی رنگها با یک فاصله مناسبی (دلخواه) بین آنها، کل پالت اولیه را تشکیل میدهند. دوم، با تعداد گامهای مناسب (دلخواه) این رنگهای پالت در هر گام تصحیح و اصلاح میشوند تا به رنگهای تصویر نزدیکتر شوند و احتمالا فاصله ی خطا بین رنگهای پالت تولیدی و پالت اصلی، کاهش پیدا کرده و به حالت بهینه رسیده باشند.

خوشحال میشم یافته ها و نتیجه کارهاتون رو هم در اینجا به اشتراک بگذارید، موفق باشید.

مسعود چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 12:31

مهندس من Gcode نوشتنو نمیخام هاااا... اون چیزی که من میخام گرفتن این کد از نرم افزار هایی مثه CAM هست ... یا COREL ...
با تچچچکککر رر ... ^_^

منظورتون از گرفتن این کد از نرم افزارها چی هست؟! این نرم افزار روی پیکسلهای رنگی یک تصویر رنگی رستری (برداری باید تبدیل به رستر شود) پردازش کرده و تنها یک تصویر با تعداد رنگ کم تحویل میدهد. درواقع خروجی یک پالت رنگ محدود از تصویر اصلی است. در ضمن لطفا نمونه ای از یک برنامه با wpf رو در لینک زیر ببینید، خوشحال میشم نظرتون رو بدونم:
http://xp4u.blogsky.com/1393/10/04/post-23/%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D9%85-%D8%B1%D9%88%D9%85%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D8%8C-%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%B3%D8%A8%DA%A9-%D9%88-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2%DB%8C

مسعود چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 12:28

این Wpf که گفتی مهندس !! رو وی بی جواب میده ؟؟
لب یوو تمام پک ها رو به صورت حاضر آماده داره + اینکه احتیاج به فریم وورک نداره ... راحتم EXE میشه ...

windows presentation foundation تکنولوژی مایکروسافت 2005 به بعد برای ظاهر درست کردنه!مثل برنامه های شیک ویندوز8 که نوشتن ظاهر رو آسون میکنه ضمن اونکه خیلی سریع عمل میکنه بواسطه استفاده از directX ویندوز (3D و 2D). خب اینترفیس که حله. کد پشت صحنه هم که یا C# یا VB یا C++ یا J# یا ... که همگی به کتابخونه قدرتمند .NET وصل میشن و نهایتا به زبان ماشین ترجمه میشن (اصطلاحا از object کد به exe اجرایی).
نقش لب ویوو رو نفهمیدم این وسط! لب ویو یا هر محیط برنامه سازی دیگه هم نیاز به نصب ملزومات خودش رو سیستم عامل مربوط به خودش داره! به نظرم از کد مهمتر اینه که ما چه احتیاجی از نرم افزار داریم برای اون کار مشخص و اینکه نیازمون رو برطرف میکنه یانه!

تانیش دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 17:46

سلام مهندس
خسته نباشی، من هم فکر می کنم که بهتره کارتو ادامه بدی.اگر این برنامه ات کار کدبندی رو انجام بده ، می تونه توجیه اقتصادی خوبی داشته باشه. شما تکمیلش کن من می فروشمش.
مرادی 09357609588

باسلام

ممنون از نظر شما دوست عزیز، شما برنامه رو تونستید دریافت و اجرا کنید؟!
کد بندی رنگ کاری نداره! حتی خروجی نقشه هم چندان مشکل نیست! همونطور که اشاره کردم نرم افزارهایی طوبی، نقش ساز و بوریا هستند که تخصصی در زمینه فرش و تابلو فرش فعال هستند اما ارزش کار بنده به اینه که الگوریتم های هوشمند برنامه بتونن تا حد زیادی کار طراحی تابلو فرش رو آسون کنه! به تازگی تحقیق برای تز پایان نامه ام رو دارم در همین زمینه شروع میکنم که حتی قصد دارم با آقای گواهی (نرم افزار طوبی) رایزنی هایی هم داشته باشم.

مسعود سه‌شنبه 21 مرداد 1393 ساعت 13:55

سلام مهندس جالبه ولی چنتا پیشنهاد دارم اینکه شما فقط با .net کار کنی بهتره چون فریم وورک قوی داره و احتیاج به نصب framework در ویندوزهای نامنطبق نیست . مورد دوم اینه که اینو به راحتی میشه با توابع ماتریس در هر زبانی نوشت مخصوصن لب ویو. سومین مورد اینه که شما همینو روی تبدیل به توابع برداری و گرفتن gcode از اون کار کن مطمئن باش توجیه اقتصادی داره من کاری میکنم که کارتو کپی نکنن . باز هم میشه روش ایده داد که من فعلن بهت نمیگم چون فکرت درگیرش میشه . این طرحتو دوس دارم میشه روش کار کرد .

سلام
ممنون از نظراتت

1- WPF و XAML تکنولوژی مایکروسافت در ویژوال استدیو با فریم ورک 3.5 به بالا هست که از directX استفاده میکنه و خیلی قوی تر و راحتتر از GDI+ هست و با هر زبونی مثل C# میشه نوشت.

2-مزیت لب ویوو یا مطلب که فرمودید اگه پیاده سازی بشه چی هس غیر از سادگی که گفتم برای من الان پردازش تصویر هیچ کجا از WPF راحت تر نیست! اگه مالتی پلتفرم باشه یا تحت وب اون موقع یه چیزی.

3-با جی کد آشنا نیستم و مزیت و خواستگاهشو نمیدونم و متشکرم از امنیتی که برام میخوای به ارمغان بیاری:)

بازم ممنون که فکرمو درگیر نکردی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد