My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.
My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.

نصب آسان و بی دردسر ویندوز 8.1 از روی فلش یا هارددیسک


حدود دو سه ماه پیش از ویندوز7 مستقیماً به ویندوز 8.1 مهاجرت کردم و الان هم خیلی ازش راضی‌ام و مشکلی باهاش ندارم.

اگر به هر دلیلی تمایل به نصب این ویندوز از طریق فلش، مموری یا هارد اکسترنال دارید ولی مثل من تو دردسر افتادید و می‌خواهید اینترنت رو شخم بزنید فعلاً دست نگه‌دارید، لطفاً تجربه‌ی دو-سه روز، سر و کله زدن تا نصب کامل رو تو ادامه مطلب بخونید.


البته اگه وقت ندارید و جزئیات براتون مهم نیس به طور خلاصه:

  • از برنامه‌ی کم حجم و فوق‌العاده ساده‌ و کاربردی WiNToBootic برای فرمت و ساخت ایمیج بوت ویندوز 8.1 روی هارد اکسترنال یا فلش استفاده کنید.
  • از برنامه‌ی Microsoft Toolkit 2.5 BETA 5 هم برای اکتیو کردن و حذف واترمارک به صورت یکجا استفاده کنید.
  • نکته1: مشکل احتمالی در هنگام بوت شدن فلش یا هارد اکسترنال برای نصب ویندوز 8.1 مخصوصاً در نسخه‌های 64 بیتی، ثابت موندن لوگوی آبی رنگ ویندوز 8.1 هستش که تو این مرحله مثل من فکر نکنید سیستم هنگ کرده بلکه لود شدنش ممکنه تا یه ربع، بیست دقیقه طول بکشه! بعدش مراحل نصب اون شروع میشه.
  • نکته2: برای نسخه‌ی ایزوی Win 8.1 AIO-x64-en-US-Baseline-v2 و برنامه‌ی اکتیو کردن Microsoft Toolkit 2.5 BETA 5 حتماً شماره سریال GCRJD-8NW9H-F2CDX-CCM8D-9D6T9 در مراحل نصب ویندوز 8.1 را وارد کنید. 

این مطلب برای چه افرادی مناسبه؟

  • افرادی که از خرید، رایت و جمع‌آوری DVDها خسته شدن و با فایل ایمیج کار می‌کنند و فلش یا هارد اکسترنال در اختیار دارن.
  • افرادی که تا به حال در نصب ویندوز تجربه داشتن.
  • افرادی که نسخه‌ی فایل ایمیج ایزوی ویندوز 8.1 در اختیار دارن (نسخه‌ای که من داشتم Win 8.1 AIO-x64-en-US-Baseline-v2 بود).

سیستمی که من برای نصب این ویندوز در اختیار داشتم:

  • پردازنده‌ی اینتل 3 گیگاهرتز Dual-Core مدل E5700.
  • مادربورد "Gigabyte" مدل P35-DS3L.
  • چهار گیگابایت حافظه‌ی RAM.
  • کارت گرافیک NVIDIA GeForce 9500 GT.
  • یه درایو با فضای خالی 50 گیگابایت.

نکته: شما می‌توانید برای گرفتن مشخصات کامل سیستم خود، آخرین نسخه‌ی برنامه‌ی CPU-Z را همواره به صورت رایگان از سایت خود این برنامه دریافت کنید.


برای شروع

  • از گرفتن نسخه‌ی پشتیبان از اطلاعات مهم‌تون فراموش نکنید یا اونا رو به جای امن دیگری انتقال بدید مثل DVD یا هر جای دیگه.
  • از برنامه‌ی کم حجم و فوق‌العاده ساده‌ و کاربردی WiNToBootic (آخرین نسخه و رایگان) برای فرمت و ساخت ایمیج بوت ویندوز 8.1 روی هارد اکسترنال یا فلش استفاده کنید. تصویر زیر:

  • فلش یا هارد اکسترنال با فضای خالی حداقل 4 گیگابایت را انتخاب کنید و بهتره خالی باشه و فرمتش کنید (تیک رو بزنید). بعد همونطور که تو شکل مشخصه فایل ایمیج ویندوز 8.1 رو بهش بدید. دست آخر دکمه‌ی "Do it!" رو بزنید و بقیه‌ی کارا با اون. پس از ساخت موفقیت‌آمیز بوت فلش و اطمینان از فضای مناسب جهت نصب ویندوز 8.1 روی سیستم‌تون، کامپیوتر رو ریست کرده و فلش بوت مادربوردتون رو از قسمت ستاپ اول کامپیوتر فعال کنید و اجازه بدید شروع نصب از فلشی که ساختین و به کامپوتر وصل بوده آغاز بشه.

نکته: مشکل احتمالی در هنگام بوت شدن فلش یا هارد اکسترنال برای نصب ویندوز 8.1 مخصوصاً در نسخه‌های 64 بیتی، ثابت موندن لوگوی آبی رنگ ویندوز 8.1 هستش که تو این مرحله مثل من فکر نکنید سیستم هنگ کرده بلکه لود شدنش ممکنه تا یه ربع، بیست دقیقه طول بکشه! بعدش مراحل نصب اون شروع میشه.

نکته: برای نسخه‌ی ایزوی Win 8.1 AIO-x64-en-US-Baseline-v2 و استفاده از برنامه‌ی Microsoft Toolkit 2.5 BETA 5 جهت اکتیو یا فعال کردن ویندوز، حتماً شماره سریال GCRJD-8NW9H-F2CDX-CCM8D-9D6T9 را در مراحل نصب ویندوز 8.1 را وارد کنید.

پس از نصب کامل ویندوز 8.1 از برنامه‌ی Microsoft Toolkit 2.5 BETA 5 هم برای اکتیو یا فعال کردن اون و حذف واترمارک بصورت یکجا استفاده کنید. شکل زیر:




از بین انبوهی از روش‌ها این روش رو تست کردم و صد درصد جواب گرفتم. البته خیلی وقتم گرفته شد و چند بار راه‌های مختلفی رو امتحان کردم ولی فقط این روش به راحتی کارمو راه انداخت. امیدوارم این مطالب به کار شما هم بیاد.

ممنون از توجه و نگاهتون.

نظرات 5 + ارسال نظر
نعیم سه‌شنبه 18 بهمن 1401 ساعت 09:52

سلام
من حدود هفت تا نسخه ویندوز ۷ و ۸‌.۱ دانلود و بوت کردم ولی در لوگوی مایکروسافت گیر میکنه و بعضی اوقات تا نیم ساعت صبر‌ کردم ولی فایده نداشته. لپ تاپم هم نسل دو هستش. از سایت مایکروسافت ویندوز ۱۰ دانلود کردم ویندوز اجرا میشه و راحت میشه نصب کرد. لطفا راهنماییم کنید ممنون

علی شنبه 26 تیر 1400 ساعت 20:44

سلام....خیلی کاربردی بود و دم شما گرم....

بهار دوشنبه 15 خرداد 1396 ساعت 13:53

سلام ببخشید من وقتی میخوام فعالش کنم این پیام میاد<Cannot Activate because this product is incapable of KMS Activation.>

باید چیکار کنم الان؟!

سلام، شاید شما از نسخه سیستم عاملی غیر از آنچه در این پست مطرح شده استفاده میکنید. پیشنهاد میکنم از نسخه های جدیدتر برنامه Microsoft Toolkit استفاده کنید که با یک جستجوی ساده در وب هم پیدا میشه.

مرضیه فضل الله زاده دوشنبه 4 خرداد 1394 ساعت 21:08

اقا دم شما گرم
بسیار عالی بود فقط کاش راجع به ساختن ایمیج iso ویندوز هم توضیح داده بودی ملت سر کار نمونن! من خیلی گشتم تو نت تا فهمیدم چی هست و چطور باید درستش کرد!
فایل ایمیج رو میشه با برنامه ی isobuster پیدا کرد
به محض این که این برنامه رو باز میکنی فایل سی دی ویندوزت نمایش داده میشه که روش راست کلیک میکنی و iso رو extract می کنی اینطوری مشکل حل میشه

خواهش میکنم، نکات خوبی برای بقیه دوستان یادآوری کردید اما من دقیقا منظورتون از پیدا کردن فایل ایمیج رو متوجه نشدم! فایل ایمیج رو از روی CD یا DVD با نرم افزارهایی مثل Clone cd یا Nero یا Ultra iso و غیره میسازن!
و این مطلب قراره بگه ما فایل ایمیج رو داریم حالا چطوری و با چه چیزی ازش بوت روی فلش و یا هارد خارجی ایجاد کنیم.

بازم هر سوالی داشتید درخدمتم.
موفق باشید.

داش احسان پنج‌شنبه 14 اسفند 1393 ساعت 21:07

دمتون گرم مطالبتون خیلی عالی بود

خواهش میکنم.
موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد