My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.
My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.

یک روش ساده برای احیای باتریهای مُرده

 

شاید پیش بیاد یکسری باتری قلمی توی خونه داشته باشیم مثلا باتریهای ساعت دیواری و کنترلهای تلوزیون و غیره که انرژیشون ته کشیده و باید دور بیاندازیم و یکی نو جایگزینش کنیم. پیشنهاد میکنم فعلا دست نگه دارید و این روش ابتکاری و خیلی ساده رو امتحان کنید.

شاید با این کار جلوی تولید زباله‌ی بیشتر گرفته بشه، از منابعمون بهینه‌تر استفاده بشه و پیشروی آسیب به محیط زیستمون هم کندتر بشه و...

وسایل مورد نیاز:

  • صفی از باتریهای مُرده.
  • دو تکه سیم که از هر جایی میشه پیدا کرد.
  • یک عدد گوشی تلفن همراه کهنه یا نو با شارژرش، که باز هم دست به دامن این وسیله همه کاره هستیم و همیشه مزاحمش میشیم (طفلکی یه ذره جسم داره ولی این همه ازش کار میکشیم!).

مثل تصاویر زیر، پشت گوشیو باز میکنیم و به اون قسمتهایی که باتری گوشی متصل میشه، دو تکه سیم رو بهشون وصل میکنیم و با توجه به سرهای مثبت و منفی، اونها رو به باتری متصل میکنیم.



همینطور که میبینید چراغ گوشی هم روشن شده و نشون میده که باتریمون داره شارژ میشه



یه ترفند ساده: در حال حاضر همه گوشیهای تلفن همراه وضعیت اطلاعات شارژ رو به ما نشون میدن ولی یه راه بدوی هم هست که متوجه بشیم باتری یا باتری گوشیمون شارژش تکمیل شده یا نه! اون هم با حس کردن میزان گرمایی هست که از روی بدنه‌ی شارژر یا آداپتور با پشت دست دریافت میکنیم. اگر ابتدا حرارتی حس بشه یعنی داره تا زه شارژ میشه و اگر حرارت کمتر و کمتر بشه و رو به سردی بره، یعنی شارژ انجام شده.

خب خسته نباشید، حتما شما هم ایده های ساده ی زیادی دارید که میتونه به محیط زیست و اقتصاد کمک کنه، خوشحال میشم که اونها رو به بنده هم یاد بدید.


شاد باشید و کامروا.

نظرات 7 + ارسال نظر
هامون سه‌شنبه 3 بهمن 1402 ساعت 08:53

سلام چرند محض به هیچ وجه این کارو نکنید یک باتری قلمی به هیچ عنوان ریچارجبل نیست مگر اینکه قابل شارژ بودنش روی اون ذکر شده باشه که عمدتاً توی رنج یک و دو دهم ولت تا یک و نیم ولت هستند باتری گوشی موبایل ولتاژ ۳/۷ داره بر چیزی حدود و محدوده کشش جریان آن از یک و هشت دهم تا دو و سه دهم آمپر ساعت۲.۳ آمپر ساعت هست و آداپتوری که کار شارژ را انجام میده ولتاژی تا ۳ برابر یک باتری قلمی را داره به هیچ وجه این کارو نکنید چراغ موبایل که روشن میشه و شاخص شارژی که نشون میده فقط برای پاس کردن جریانی است که در حال برقراری در آن مدار هست و این کاملاً کاذبه و به هیچ عنوان شناسه‌ای برای شارژ اون باتری قلمی نیست کاملاً چرنده این کار بسیار خطرناک و به هیچ عنوان انجام ندید

سلام ممنون از نظرتون در مورد این مطلب. بله قطعا راه حل خوبی نیست ولی استفاده از لفظ چرند هم کار غلطیه... این روش شخصا با باتری قلمی و گوشی کناره تست شده و فقط بعنوان کار راه اندازی مطرح شده و نه راه حل درست و قطعی.

امیرک پنج‌شنبه 21 دی 1402 ساعت 04:08

نمیشه داداش. من با شارژر باطری شارژی انجام دادم اما نشد

Mr.bird_AMIR سه‌شنبه 5 مرداد 1400 ساعت 05:10

سلام قربان خسته نباشید .

اینکار برای گوشی ضرر نداره ؟؟

این کار اصولی نیست، فقط تجربه شده هست. پیشنهادم اینه اگه اطلاعی از اصول الکترونیکی ندارید از گوشی های دور انداختنی و بدون استفاده بهره بگیرید.

علیرضا یکشنبه 15 فروردین 1400 ساعت 15:36 http://lordia.org

ایده جالبی بود ممنون

حسن شنبه 1 شهریور 1399 ساعت 14:37

سلام. دمت گرم. یک ترفند خوب. خیلی جستجو کردم ببینم با چه کلکی میشه یک شارژر دم دستی داشت. روش شمارو آزمایش نکردم اما جالبه.

4040 پنج‌شنبه 14 فروردین 1399 ساعت 18:16

من پنج‌شنبه 30 اردیبهشت 1395 ساعت 13:46

اون شارژرها برای شارژ باطری های موبایل با ولتاژ حدود 3.7 هستند ولی باتری قلمی 1.5 ولته

ممنون از نظر شما دوست عزیز. شاید همینطوره ک فرمودید اما برای این مورد ک جواب میده. کلا این روشها راه حل قطعی نیستند و فقط میتونه کار راه انداز باشه:) فکر میکنم پارامترهای دیگه ای هم غیر ولتاژ مهم باشن مثل آمپر و توان و جنس و نوع باتریها.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد