My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.
My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.

توسعه‌ی برنامه‌های ویندوزی با ظاهر 3D


اول از همه عید سعید فطر رو به همه روزه داران سرار دنیا تبریک میگم. انشالله که روزه داری توی این روزهای سخت و داغ تابستان مورد قبول حق تعالی قرار گرفته باشه. ماه عسل امسال هم که فوق العاده تاثیرگذار بود (:

چهار سال پیش (2011) بود که با تکنولوژی WPF ـ (Windows Presentation Foundation) و برنامه نویسی XAML در ویژوال استودیو آشنا شدم و همیشه دوست داشتم ظاهر برنامه‌های ویندوزی چیزی بیش از ظاهر فرم‌ها و المان‌های معمول و متداولی باشد که همیشه استفاده می‌شد. بنابراین WPF که از توابع قدرتمند دایرکت ایکس استفاده می‌کنه بهترین گزینه در ویندوز مایکروسافت برای انجام این منظور بود و هست. در ادامه‌ی مطلب یک برنامه‌ی نمونه و زیبای 3D همراه با سورس کد آن با مقدمه‌ای که عرض کردم قابل دانلود هست.

برای رسیدن به هدف عنوان شده، علاوه بر کسب دانش و آگاهی از فن‌آوری‌های روز لازم است تا هنر، ابتکار، خلاقیت و نوآوری را نیز چاشنی کار کرد. با الهام از انیمیشن بسیار زیبا و به یادماندنی وال-ای (2008) برنامه‌ای شبیه به یک تبلت با پروژکتور نوری توسعه دادم. در این فیلم که نگاه عمیقی به دنیای پیرامون ما از آینده را به تصویر کشیده است، تکنولوژی و ابزارهایی را معرفی می‌کند که بسیار بدیع و زیباست. بخشی از فیلم ابزارهای ارتباطی و تصویری جدیدی را نشان می‌دهد که الهام بخش توسعه‌ی ظاهر این برنامه شد.


لینک دانلود فایل اجرایی برنامه (500 کیلو بایت).

لینک دانلود سورس کد برنامه (600 کیلوبایت).

  • راهنمای اجرا: ابتدا فایل دریافتی را از حالت فشرده شده خارج و برنامه WpfApp_HZ3D.exe را اجرا نمائید. با استفاده از ماوس میشه تبلت رو تو محیط دسکتاپ جابجا کرد. متن دلخواه برای نمایش هم قابل ویرایش هست. این برنامه چیز خاص و قابل عرض دیگه‌ای نداره و بسیار ساده هستش (:
  • مشکل اجرا: اگر برنامه اجرا نشد، برنامه‌ی مایکروسافت دات‌نت فریم‌ورک (ویرایش 4.5 به بالا) را نصب داشته باشید. بنده روی سیستم خودم (ویندوز 8.1 و 10) برنامه رو به طرق مختلف تست کردم و مشکل خاصی نداشته اما ممکنه به هر دلیلی روی سیستم شما اجرا نشه که لطفا ارجاع بدید تا رفع نقص بشه.
  • راهنمای سورس کد: همونطور که اشاره کردم از ویندوز 8.1 برای محیط اجرایی، ویژوال استدیو 2013، تکنولوژی WPF، زبان C# و 3Dmax و ZAM3D  و Blend4 استفاده کردم. مزیت مهم این تکنولوژی بهره‌گیری از معماری DirectX ویندوز برای سبک‌سازی نمایش برنامه‌ها و راحتی برنامه‌نویسی است.


شاد و پیروز باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد