My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.
My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.

پخش و تبدیل فایلهای ضبط شده توسط گیرنده دیجیتال، باقلوا!


چند سالی هست که گیرنده‌های دیجیتال یا ست تاپ باکس‌ها (رسیور) جای خود را در بازار ایران و مصارف خانگی باز کرده است اما همواره (بخصوص در اوایل) برای کاربران با مشکلاتی در پخش و تبدیل فایلهای ضبط شده همراه بوده است.

بنده خودم برنامه‌های زیادی را با گیرنده دیجیتال ایکس ویژن (x vision) ضبط کردم. فایلهای ضبط شده با فرمت ts ذخیره می‌شوند اما موقع پخش و یا تبدیل بوسیله کامپیوتر صدا ندارند.

خب! با یک جست و جو در اینترنت برای حل این مشکلات راه‌های زیادی گفته شده است. با توجه به اینکه مجدانه بیشتر راه کارها رو امتحان کردم روش شسته و رفته‌ای که این مشکلات رو حل کنه ندیدم. بعد از مدت‌ها این مشکلات رو برای خودم حل کردم و این تجربه رو در ادامه مطلب در اختیارتون می‌گذارم...

 برای پخش این نوع فایلها که صدا ندارن کار آسونه! یا از برنامه پخش کننده VLC Player ِاستفاده کنیم یا از آخرین نسخه‌های کدک معروف K-Lite (نصب مکملی برای پخش کننده‌ها) که به این ترتیب با برنامه های windows media player و غیره میشه این فیلها رو بدون مشکل تماشا کرد.

اما برای تبدیل قبلا خیلی از مبدل‌ها رو امتحان کردم و با استفاده از VLC player ابتدا یکبار تبدیل به قالب ts رو دوباره روی فایل ضبط شده انجام می‌دادم و بعد از اینکه صدا دار شدن اونو با نرم‌افزارهای تبدیلی مثل xilisoft و غیره تبدیل و فشرده‌سازی میکردم که مناسب آرشیو کردن و یا قابل استفاده تو موبایل بشه!

ولی الآن بعد از مدت‌ها نرم‌افزار راه‌گشا، آسان و قدرتمند Aiseesoft MTS Converter رو برای اینکار پیدا کردم و به شما دوست عزیز هم پیشنهاد می‌کنم. با این نرم‌افزار با خیال راحت فایلهای ضبط شده گیرندتون رو مستقیما و بدون مشکل به هر فرمت و یا قالبی تبدیل و فشرده کنید.


نکته: اگر در حین ضبط برنامه با گیرندتون پارازیت، نویز یا پرش (قعطی تصویر) داشته باشید؛ ممکنه تبدیل ناقص انجام بشه یعنی موقع تبدیل فایل ts شما با نرم‌افزار، از آن بخش از پارازیت به بعد تبدیل انجام نمیشه یا صدا و تصویر هماهنگیشون رو از دست میدن، البته Aiseesoft MTS Converter بسیار قدرتمند عمل میکنه!



در پناه حق موفق باشید.


نظرات 6 + ارسال نظر
علی پنج‌شنبه 18 مرداد 1397 ساعت 09:08

سلام .من تلویزیون ایکس ویژن مدل 520 دارم مشکل پخش فرمت mp4 داره

مهدی یکشنبه 1 مرداد 1396 ساعت 19:14

tanksssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

majid سه‌شنبه 8 تیر 1395 ساعت 15:31

باسلام و عرض ادب.

بعد ازمدتها که مشکلی در ضبط کردن ودیدنش با KMPlayer نداشتم ولی الان یه هفته میشه که وقتی با دیجیتال سیم آوا ضبظ میکنم تصویر اون سکته سکته است وعقبتر از صداست .وتمامی حالت تصیر رو هم از منو تغییر دادم ولی درست نمیشه. ویه سوال دیگه آیا میشه ای دستگاه را Up date کرد یاخیر وامکانش هست از چه سایتی بهتره؟
توفیق رفیق راهتان

همپنین درود و سلام به شما دوست عزیز؛ سوالتون چندان واضح نیست اما با توجه به همین مطالب، قبلا که مشکل نداشتید با همین دستگاه ضبط میکردید؟! به نظرم نباید مشکل از پلیر باشه، لطفا با برنامه هایی هم که معرفی شده فایلتون رو تست کنید. اینکه پرش داره و صدا هماهنگ نیست شاید از پرش آنتن و تنظیمات دستگاه باشه یا اینکه دستگاهتون مشکل پیدا کرده و یا فلشتون ایراد پیدا کرده و حتی ممکنه سیستم عامل و یا کامپیوتری که باهاش پخش میکنید منابع سیستم مثل پردازشگر یا حافظه کم میاره:)
در مورد بروز رسانی هم میتونید به سایت پشتیبانی و یا سازنده دستگاهتون مراجعه کنید.
موفق باشید.

behzad پنج‌شنبه 8 بهمن 1394 ساعت 16:15 http://ahlebaitenabovat5.persianblog.ir

با عرض سلام و خسته نباشید دمتون گرم خیلی به کارم اومد
تشککککککککر فراوان

من هم خدمت دوست عزیزمون سلام دارم، براتون بهترینهارو آرزومندم. التماس دعا.

مهدی یکشنبه 13 دی 1394 ساعت 20:17

دمت گرم ولی اگه بجای نام بردن برنامه بیشتر سعی میکردی راه و روش گوانگون بگی بهتر بود

باتشکر از پیشنهاد و نظرتون ولی درست منظورتون رو متوجه نشدم. روش کار با این نرم افزار و تبدیل رو مد نظر داشتید؟!

ناصر جمعه 22 اسفند 1393 ساعت 22:45

سلام بسیار عالی بود مختصر و مفید.س\اس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد