My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.
My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.

معرفی برترین نرم افزارهای صوتی و تصویری


پس از سالها تجربه و کار با نرم افزارهای مختلف (بخصوص کار با فایلهای صوتی و تصویری) از برنامه هایی که در ادامه معرفی میکنم، در حال استفاده هستم. نرم افزارهای خیلی زیادی رو تست کردم که پیش از این اشکالاتی داشتن ولی شاید اخیرا نرم افزارها به بلوغ خود رسیده باشند اما همچنان پیدا کردن بهترین اونها نیاز به صرف وقت و کمی تجربه داره. در ادامه این مطلب چند برنامه کاربردی معرفی میشه، امیدوارم مفید باشن... 

 برای خلاصه سازی  از توضیح زیاد صرف نظر شده لطفا برای توضیحات کاملتر و همچنین دانلود برنامه ها به لینکهای آن مراجعه کنید.

  1.  پلیر pot یا PotPlayer کم حجم و سبک، کارایی بالا، کلیدهای میانبر کاربردی زیاد مثلا جهت بالا و پایین کیبورد برای کم و زیاد کردن صدا، کلیدهای 1، 2، 3 ، 4 و 5 برای تغییر اندازه و تمام صفحه کردن ویدئو، کلید Esc برای توقف و پایین بردن پنجره نمایش و...
  2. بسته نام آشنای K-Lite برای نصب کدکهای صوتی و تصویری بر روی سیستم عامل بمنظور پشتیبانی هر نوع فایل صوتی و تصویری که بعد از نصب معمولا اکثر برنامه های نصب شده مانند "ویندوز مدیا پلیر" قادر خواهند بود تمامی فرمتها را پخش کنند از جمله X265 و...
  3. در مطلب پیشین (پخش و تبدیل فایلهای ضبط شده توسط گیرنده دیجیتال...) برنامه های VLC Player و Aiseesoft MTS Converter معرفی شده اند.
  4. برنامه های متن باز و رایگان mkvmerge GUI، MKVExtractGUI-2 و MKVcleaver به ترتیب جدا کردن استریمها یا جریانهای صوتی و تصویری از هم مثلا صدا و یا تصویر و در صورت وجود جریانهای زیرنویس که در یک فایل mkv بسته بندی شده، برعکس برنامه قبلی برای ادغام چند جریان و آخری صرفا یک پوسته برای انجام این وظایف در قالب یک برنامه.
  5. برنامه Subtitle Edit برای ویرایش فایلهای زیرنویس مانند srt، عملیاتی مثل هماهنگسازی، حذف و درج زیرنویس و...
  6. برنامه SolviegMM Video Splitter برای برش دادن ویدئو و چسبانیدن قطعات بدون افت کیفی و سرعت بالا به خاطر عدم تبدیل مجدد از فرمتی به فرمت دیگر (صرفا همان قالب را برش داده و میچسباند). این برنامه بخصوص برتری خود را زمانی نشان میدهد که یک فایل تصویری شامل چند استریم باشد مانند mkv که حامل چند زبان و صوت باشد؛ در اینصورت زیرنویس، صوت و تصویر بصورت هماهنگ برش خورده و چسبانیده خواهند شد.
  7. برنامه های Video Splitter و Video Joiner محصول BoilSoft مشابه Solvieg عمل میکنند که قبلا بی رقیب و برتر بوده اند اما نسخه آخر Solvieg اشکالاتش را برطرف کرده است.
  8. برنامه iZotope Music & SpeechCleaner ساده و در حین حال مفید برای حذف انواع نویز و تقویت وبهبود صدا برای فایلهای صوتی.
  9. نرم افزار Camtasia بخصوص در نسخه های اخیر بعنوان یک ویرایشگر سبک و ساده ویدئویی  بسیار کارآمد و مفید هست.


اگر شما هم اهل فیلم و هنر هستید، بنظر میاد این روزها صدا و سیما از قافله پخش فیلمهای روز دنیا عقب افتاده و براحتی میشه هر فیلم و انیمیشنی رو بی واسطه و با کیفیتهای عالی از اینترنت در یافت کرد و بعضیهامون یا حوصلشو نداریم و یا وقتشو و یا شایدم سوادشو که قسمتهای نامناسب فیلمها رو بگیریم تا مناسب تماشای بچه ها و خانواده باشن، به این ترتیب میشه کمی وقت گذاشت و با نرم افزارهای معرفی شده این حرکت فرهنگی رو براحتی انجام داد.


موفق و پاینده باشید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد