My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.
My Experiences For You

My Experiences For You

امام صادق علیه‌‏السّلام: هرچیزى‏ زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.

معرفی بازی و فیلم برای حرفه‌ای ها


اگه فرصتی پیش اومد و علاقمند به بازی کامپیوتری و تماشای فیلم هستید، چندتا از بهترین‌ها رو میخوام معرفی کنم. کاملا مهیج، سرگرم کننده، آموزشی و آموزنده هستند.  بازی مرده‌ی متحرک یا Walking Dead فصل اول و فصل دوم که توصیه میشه به ترتیب بازی بشه و مناسب ژانر کودک و نوجوان هم نیست، هر فصل شامل پنج قسمت هست. گیم پلی خیلی آسونی داره و مبتنی بر اشاره و کلیک هست. هر فصل درمجموع حدود 9 ساعت بازی با مناظر طبیعت زیبایی داره، معمولا روی هر سیستمی اجرا میشه، محیط بازی 3بعدی و کارتونی هست. حجم فایلهای نصبی در مجموع یک DVD میشه.

البته این سبک از بازی علاقمندان خاص خودشو داره چون عملا نمیشه بیشتر از یک قسمت در روز بازی کرد که این خوبه! البته مسیر داستانی زیبایی داره و مبتنی بر دیالوگ (توی تنظیمات زیرنویسشو فعال کنید) که بعضی جاها خسته کننده میشه، البته برای تقویت زبان انگلیسی اینجور سبک از بازیها که کوله پشتی و نقش آفرینی بهش میگن با بازیکن در تعامله! بعضی از صحنه ها در این بازی دلهره آور و مهیج و بعضی دیگه چندش آور و دلخراشه.

در فصل اول بازی شخصی هست توی ماشین پلیس که متهمه و بعد از تصادف میافتن توی جنگل بعد از این جریان یه دختربچه 12 ساله رو نجات میده و تا آخر این فصل همراهش هست و ازش محافظت میکنه. توی فصل دوم این دختر بچه که با گروه های مختلفی همراه میشه، بازی رو به پایان میبره. قسمتهای انتهایی  این دو فصل بسیار دراماتیک و تراژدی هست. داستان قوی و تاثیرگذاری داره اما بنظرم برای یک دختربچه 12 ساله خیلی بزرگانه هست:)


بازی بعدی که وگاس جدید یا New Vegas هستش در سال 2011 معرفی شده که این هم مثل بازی قبلی کاملا مبتنی بر کوله پشتی، نقش آفرینی و فضای داستانی (42 هزار دیالوگ) و محیط بسیار بسیار بزرگ با المانهای خیلی خیلی زیاد داره علیرغم حجم نصب پایین و سبک بودن برای هر نوع سیستمی. داستان در آینده روایت میشه و شما اول بازی یه شخصیت میسازین و در طول بازی تصمیمات شما روند بازی و داستان رو تا حدود بسیار زیادی تعیین میکنه. شما علاوه بر کارهایی که برای بقا در این محیط انجام میدهید سعی میکنید گروهای مختلف رو با توانایی ها و ابزارهایی که در اختیار میگیرید، کمک کرده و متحد کنید.


در هر دوی این بازیها بازیکن روند بازی رو تعیین میکنه ولی در وگاس جدید این تعامل خیلی گسترده تر هست. به شخصه بعد از انجام این بازیها توی واقعیت هم احساس میکنم که تصمیمات من توی زندگی واقعیم جریان زندگی و پایان اونو چطور تعیین میکنه! اما این بازیها رو میشه چندبار دوباره از اول بازی کرد و هر بار پایان متفاوتی رو تجربه کرد. این حس خیلی خوبی داره.


قبل از معرفی فیلم هم میخوام دعوت کنم از شما نقد بسیار روشنگرانه و واضح رو از زبان محقق استاد رائفیپور راجع به سریال مردگان متحرک Walking Dead که بازی معرفی شده بر مبنای اون هست رو حتما ببینید و متوجه فعالیتهای مخوف سینمای غربی و تطبیق کاملش رو با فاجعه منا 2015 ملاحظه کنید.




دو تا فیلم سریالی هم که بر خلاف تصور ایرانی هست؛ دعوت میکنم با خونواده محترمون ببینید که هم زیباست و هم سرگرم کننده و هم تاریخی و آموزنده: "درچشم باد" و "روزگار قریب".



شاد و سرزنده باشید و سلامت.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد